04 May 2011

yeahhhh!!

Assalamualaikum...
Dengan ini, aku umumkan bahawa, aku da habis tahun kedua di UMT...hahahaha
Ayat memang takleh blah.. Budak skema an, ayat pom mesti ar skema cam unta. Unta skema ker weh? Entah... Belasah jela.. ;)

Paper last kul 2 petang tadi subjek Kewangan Awam. Wahh!! Soklan memang mencabar minda bagi orang yang tak study cam aku nih. Tak study ker? Aku study weh tapi last minute. Seharian aku ngan member aku pg cari umah sewa untuk sem depan. Aku 7 orang tak dapat hostel! Entah ape masalah ngan pihak pengurusan UMT aku pom taktau. Da tau tempat penginapan tak cukup, nak watpe ambik student ramai-ramai?? Nak sesakkan lagi UMT?? Bagus ar tuh. Sesakkan lagi UMT yang dah sedia sesak tuh, aku sokong. Sampai student pom terabai.. Puiiihhh!!

Taknak taip panjang lebar sal hostel, da naik muak da. Sekarang nak cite sal umah sewa lak. Acece, aku duk umah sewa sem depan. Asyikkk!! Sem lepas sempat ar merasa duk umah sewa sebulan, pastuh blah coz dapat hostel. Sem depan da nekad taknak mintak hostel. Taknak bazirkan duit aku untuk hostel. Haish... tadi da taknak cakap sal hostel, ni sebut sal hostel lagi. Come on girl!! Oke-oke... semalam seharian pg survey umah sewa. Memang susah gile baban tau cari umah sewa. Aku berkenan sangat-sangat nagn satu umah nih tapi jauh, depan ILPKT. Memang tersangat jauh untuk kami kaum pompuan. Lau ade kelas malam, konpem atkot nak pg. Beralasan... ahahaha. Pastuh pg tengok kat Taman Uda, jauh gak. lam 10 minit sampai UMT. Lau hujan konpem basah habis. Berlasan lagi... Pastuh pg tengok satu umah ag sebelom balik. Rumah tuh tengah renovate. Member aku call tuan umah tuh and kitorang nak umah tuh coz dekat sangat-sangat ngan kampus. Kitorang pom da janji ar ngan pakcik tuh nak bayar duit deposit umah pagi nih. Pagi tadi bangun awal sesengat semata-mata nak pg bayar deposit tuh. Pas siap-siap sume, pakai helmet and siap nak pg kat parking moto. Member aku call pakcik tuh. Nak tau ape pakcik tuh kate?? Pakcik tuh kate ade orang dah bayar deposit untuk umah tak!! Gile ker tak gile??? Memang betol-betol aniaya student!! Aku doakan pakcik tuh bahagia dunia akhirat.

Kitorang da takde pilihan, terpaksa pilih umah kat Taman Uda tuh. Walaupun sedikit jauhhhh, tapi oke jela. Asalkan ade umah an. Esok nak bayar deposit. Harap-harap pakcik nih tak buat hal macam pakcik sebelom nih. Name jer cikgu tapi perangai cam....

Tak sabar nak nikmati cuti sepusnye! 4 bulan tuh beb... K bye ;)

No comments:

semua benda dalam blog ni adalah hak milik wannorazila©