16 May 2010

PULAU BIDONG a.k.a SURVIVAL LAUT



Alahai..tiba2 jer aku teringat kat Pulau Bidong. Cam nak pg lagik jerk tp aku tau, memang xleh pg dh..huhu. Xpe r, at least aku ade gak kenangan sedikit sebanyak kat pulau tuh. Kasma(my BFF), mula2 tuh memang xmo pg coz dia takowt air sangat2..hoho. Dia buat macam2 alasan xmo pg tp tau2 jelah, xkan pihak u nak lepas camtuh jerk n.. Finally, dia terpaksa mengalah jugak.

Malam sebelom pg tuh, aku ngan Kasma sebok packing2 barang yg nak bawak pg pulau(survival laut). Memang diwajibkan kena bawak satu beg jerk, xleh lebih!! Aku pom ‘gulung’ sume pakaian aku then sumbat jelah sampai muat. Mujor sangat2 muat, lau x, xtau ler. Aku malam tuh memang excited sangat nak pg coz roommate aku (Ayu) dah pg sebelom tuh. Dia cakap best sangat2. Aku pom ape lagik, x sabar2 r..theeee3. Dah r mase tuh assignment Asas Keusahawanan lom siap lagik. Memang susah gile2 nak buat assignment tuh(part Business Plan paling aku benci!!!). Then, aku ngan Kasma decide nak buat after kitorang balik survival jerk. Tawakal jelah beb! Memang xder mood sangat2 dah nak buat mase tuh..

Pagi tuh, aku bangun awal. Memang excited sangat2 nak naik bot(sebelom ni x pernah naik..hehe). Sebelom pg Jeti Merang, kitorang berkumpul dulu kat depan blok aku(An-Nasa’i). Kitorang kena baik bas ikot kumpulan. Aku satu kumpulan ngan Kasma(Kumpulan KETAM), so kitorang naik same2 n duk same2..(memang xleh dipisahkan aku ngan dia nih..hehe). Sampai jer jeti, siap2 pakai jaket keselamatan, pastuh naik bot. Mula2 tuh ingat nak naik bot yg besar(nak elakkan mabuk laut), last2 kena naik bot kecik gak. Tp best bot kecik, boleh main2 air..hehe.

Lam setengah jam, kitorang sampai kat Pulau Bidong. Rase excited nak pg pantai coz tenang jer tengok pantai, siap nampak lagik batu karang kat bawah tuh.. Memang xleh nk bayang r camne, cantik sangat2!!

Malas r cite panjang2, lenguh dah taip..ngeh3~~

Aktiviti yg paling aku x suka adalah MEMANCING!! Kitorang kena naik bot besar. Dah r bot tuh asyik goyang2 jerk. Aku pom pe lagik, muntah r!! Mane tahan beb! Lam 4,5 kali gak aku muntah. Mase tuh memang x larat dah nak bangun, rase nak keluar sume isi perut. Tapi aku benci sangat2 kat fasi mase tuh, ade ker patot dia nak nama aku(nak potong markah r tuh) bile dia tengok aku muntah2!! Geram tol r, x reti bahasa tol!! Ape yg paling aku xleh lupa, aktiviti SNORKELING. BES sangat2!! Leh tengok terumbu karang secara LIVE!! Mase tuh baru aku tau, indahnya ciptaan Tuhan. Mase fasi suh kitorang naik, rase cam xnak naik jerk coz suka sangat2 snorkelling mase tuh.. Lau leh xnak naik dah tp mane bleh kan?? Pastuh, kitorang kena daki bukit(bukit pet ah,aku dah lupa). Atas bukit tuh ade tempat2 peninggalan orang2 Vietnam. Mase nak turun tuh, aku xleh tahan sangat coz aku s******(penyakit pompuan..hehe). Memang nak pengsan mase tuh. Nasib baek aku sempat pegang Kasma. Aktiviti last, bende yg paling aku suka..BERKAYAK. Tapi rugi tol r, fasi x bagi aku join coz aku sakit ag mase tuh(ish…rugi tol r). Pastuh aku kena hantar balik kat khemah, xleh join r aktiviti tuh..huhu.

Hari last memang bes, kumpulan KETAM menang 3 hadiah lau x clap aku(cmner leh lupa lak nih??). Kitorang menang pertandingan lumba kayak,………………….(yg len x ingat dh..hehe). Pastuh, kemas2 barang then bersiap nak balik. Sedih gak tinggal Pulau Bidong..huhu. Aku ade ambik, bukan aku sebenarnya, kawan aku yg ambik gambar kat bawah nih. Jom tengok..



rindu nok naek bot..=))


kamilah JUARA!!


aku tengok pah mane hor??haha



jom KAYAK!!

No comments:

semua benda dalam blog ni adalah hak milik wannorazila©