30 April 2011

bertudung vs free hair

Assalamualaikum...
Berlaku kerojakan bahasa pada tajuk kali nih. Tapi takpe, rojak kan sodap! hahaha...

Memalam camnih, biase ar. Merapu jer lebey. Nak wat entry banyak-banyak. Mula ar merapu cam hape entah. 

Ok, kali nih aku juz nak bagi pandangan aku. Nih takde kene-mengena ngan sesape k, samada yang masih hidop atau yang telah meninggal dunia. So, korang tak berhak nak marah aku. Sesape nak marah, see you in court!!

Pandangan aku kali nih sal wanita bertudung vs free hair. Hurm... ramai yang pandang serong bila tengok girl free hair, termasuk ar aku. Kadang tuh aku mula pikir yang bukan-bukan lau tengok girl tak pakai tudung nih. Ade tuh, nak duduk dekat pom aku taknak. Jahil tak aku? Jahil tak? Tak kan.. Jawab ar tak, lau tak kena pelempang! ;)

Member aku ramai yang bertudung. Yang tak bertudung tuh leh bilang ngan jari kaki jerk. 

Tapi bagi pendapat aku ar, sepanjang aku berkawan ngan kedua-dua makhluk nih, masing-masing ade kelemahan dan kebaikan mereka tersendiri. Ade sebelom nih, member aku yang bertudung leh dikatakan hari-hari kuar dating, naik motor peluk-peluk bf dorang. Yang tak bertudung plak cakap kat aku yang walaupun dia tak pakai tudung tapi dia tak sanggup naik motor peluk-peluk camtuh. See?? Tak sume yang free hair tuh buruk kan? Mereka pom baik ar weh. Just dorang tak dapat hidayah ag nak pakai tudung.

Tapi bagi aku, lau pakai tudung lagi comel. Selain comel, ia da memang tutntutan agama an. Tak salah lau kita tutup rambut kita. Tak ar nampak sangat yang rambut kita nih ade kelemumur ker, kerinting ker, aade kutu ker... hehehe. 

Lagi berkat lau rambut nih just tunjuk kat suami kite jerk. Tentu dia suka coz mahkota (rambut) kita belom 'diratah' lelaki lain lagi. Cunnn gituw..

Hurmm... aku ngaku yang aku takde ar baik sangat tapi seingat aku ar, dari skola rendah sampai sekarang, aku tak pena ag bukak tudung lau keluar pg mane-mane. Aku rase bersalah sangat-sangat lau lelaki bukan muhrim tengok rambut aku.

Sekarang nih kan da banyak tudung and selendang cantik. So, jangan bertudung sebab nak berfesyen jerk ok tapi niat tuh kena betol dulu.

K bye...

No comments:

semua benda dalam blog ni adalah hak milik wannorazila©